FANDOM

Worms: Reloaded - nowa, wydana 26 sierpnia 2010, gra z serii Worms. Jest to pierwsza gra z Trzeciej Generacji 2D, która wyszła na PC. Wydał ją Steam. Wymaga dostępu do internetu.

UdźwiękowienieEdytuj

MuzykaEdytuj

Muzyka jest niestety, w większości skopiowana z Worms Armageddon, choć można znaleźć kilka nowych ścieżek.

DźwiękiEdytuj

Odgłosy broni i robaków zostały znacznie zmienione. Rozbudowano banki mowy, w których znajdziemy kilka nowych odgłosów. Dodano też około 20 nowych.

BronieEdytuj

Niestety, wybieranie broni klawiszami funkcyjnymi nie zostało ulepszone i po prostu zerżnięte z Worms Armageddon. Nie uda nam się tak wybrać żadnej nowej broni.

Kolumna 1 (Broń palna) - Bazooka, Pocisk samonaprowadzający, Strzelba, Uzi, Pompa gazowa (nowa)

Kolumna 2 (Granaty) - Granat, Granat odłamkowy, Koktajl Mołotowa, Święty Granat Ręczny, Bomba bananowa

Kolumna 3 (Narzędzia) - Lina ninja, Plecak Odrzutowy, Spadochron, Teleport, Teleport awaryjny (nowa)

Kolumna 4 (Walka wręcz) - Ogniste uderzenie, Kij Baseballowy, Smocza kula, Popychacz, Kamikaze

Kolumna 5 (Ładunki wybuchowe) - Dynamit, Owca, Działko strażnicze, Betonowy Osioł, Termity (nowa)

Kolumna 6 (Zwierzęta) - Mina, Super-Owca, Elektromagnes, Zakłamany Bizon (nowa), Fretki (nowa)

Kolumna 7 (Komunikacja) - Palnik, Młot pneumatyczny, Belka, Most, Pomiń

Kolumna 8 (Ataki pośrednie) - Kult (nowa), Naznaczony śmiercią (nowa), Kradzież (nowa), Niewidzialność, Poddaj się, Babunia (dodana w późniejszym czasie)

Kolumna 9 (Naloty) - Nalot dywanowy, Napalm, Trucizna (nowa), Błyskawica, Łuk (dodany w późniejszym czasie)

Kolumna 10 (Bunkrołamacze i ataki ogólne) - Bunkrołamacz, Superbunkrołamacz (nowa), Trzęsienie ziemi, Armageddon

Typy poziomówEdytuj

  • Manhattan
  • Średniowiecze
  • Sport
  • Budowa
  • Serowy księżyc
  • Piekło
  • Piraci
  • Londyn
  • Arktyka
  • Kosmos
  • Hawaje
  • Pobojowisko

Rozgrywki dla jednego graczaEdytuj

TreningEdytuj

Na trening składają się trzy samouczki, które objaśniają podstawowe zasady gry, oraz trzy strzelnice, na których możemy wiele elementów (m.in. poziom wody, wiatru, czy też cele i atrapy) kontrolować i doskonalić umiejętności.

KampaniaEdytuj

Kampania składa się z 35 nienazwanych misji. 30 z nich składa się na kampanię właściwą z 5 pierwszych krajobrazów. Pozostałe 5 (w tym dwie powtórki z Worms Armageddon) mozna dokupić. Działa to tak - za 5 pierwszych misji dostajemy po 20 monet, a za finał danego miejsca 100 monet. Za ukończenie kampanii zaś 1000. Monet nie nalicza powtarzanie misji.

Misje społecznościEdytuj

Są to specjalne, trudne misje, za które możemy zebrać więcej pieniędzy. Są to: lot super-owcą, przejście przez pełną pułapek kryjówkę, dostanie się do obstawionego wroga, wysadzenie składu paliwa i zabicie Bossa.

ŁamigłówkaEdytuj

Tryb do dokupienia za 4 euro. Składa się z 20 misji na myślenie, dodaje też kilka nowych elementów, np. czapek.

FortyEdytuj

Kolejny pakiet do dokupienia, składa się z 20 misji na fortach, dodaje też kilka nowych elementów.

Walka z czasemEdytuj

Następny pakiet do dokupienia, składa się z 20 misji wyścigowych. Dodaje też kilka nowych elementów.

RetroEdytuj

Ostatni pakiet do dokupienia dodaje 20 odnowionych misji z Worms Armageddon i kilka nowych elementów.

Strefa walkEdytuj

Jest to tryb gry oparty na deathmatchu z poprzednich części. Składu się z 30 zadań typowo wojennych.

JatkaEdytuj

W tym trybie gry, zwanym też Liczbą ofiar, kontrolujemy jednego robaka i zabijamy kolejno pojawiających się coraz silniejszych wrogów.

Tryby gry wieloosobowejEdytuj

Mecz lokalny - Gra na jednym komputerze. Dostępne tryby to: deathmatch, polegający na zabijaniu, forty, podczas których każda drużyna staje na swoim forcie (naraz są tylko dwa) i wyścigi, podczas których trzeba jak najszybciej dotrzeć do punktu ewakuacji.

Gra sieciowa - Gra przez internet.

Sztuczna inteligencjaEdytuj

W tej części nie ustawia się już inteligencji ogólnej dla komputera. Zastąpiło ją 7 osobowości:

Głupia - osobowość łatwa. Jej przedstawiciele po prostu nie są wyzwaniem, zgodnie z nazwą.

Lekkomyślna - osobowość łatwa. Jej przedstawiciele polegają na szybkim ataku bez obrony.

Mściwa - osobowość łatwa. Jej przedstawiciele atakują tego robaka, który w nią ostatnio wypalił.

Zarozumiała - osobowość trudna. Jej przedstawiciele wybierają trudniejsze rozwiązania.

Szybka - osobowość trudna. Jej przedstawiciele starają się zakończyć partię w jak najszybszym tempie.

Lubiąca Ciemną Stronę - osobowość trudna. Jej przestawiciele grają defensywnie i na czas.

Strategiczna - osobowość bardzo trudna. Jej przedstawiciele są najtrudniejsi do pokonania, bo zawsze mają przemyślaną strategię na zwycięstwo.

DostosowanieEdytuj

W dostosowaniu możemy edytować cztery rzeczy: drużyny, krajobrazy, konfiguracje i banki mowy.

Edytor drużynEdytuj

Tutaj możemy zmienić imona robali, nazwy drużyn, ubiór, kontrolę (człowiek/komputer), fort, zestaw odzywek, taniec na koniec rozgrywki, kolor skóry, tytuł (nowe tytuły odblokowują saię automatycznie wraz z postępami w Strefie walk i Jatce), HUD i zmiany uzbrojenia (do stylu gry).

Edytor konfiguracjiEdytuj

Tutaj mozna tworzyć i modyfikować własne style gry.

Edytor krajobrazuEdytuj

Tu można tworzyć i importować własne krajobrazy oraz dodawać do nich ustawienie robali i obiektów.

Edytor banków mowyEdytuj

Tutaj można, w oparciu o styl Mayhem - Brickie, tworzyć z 20-sekundowych dźwięków własne banki mowy. Obejmuje on około 40 elementów.

SklepEdytuj

Tutaj można za monety zdobyte w kampanii dokupywać czapki, bronie, forty, mapy do gry wieloosobowej, misje i nagrobki.

PomocEdytuj

Odpowiednik Robalopedii.

OpcjeEdytuj

Tu można zmieniać dźwięk, język, sterowanie, grafikę oraz profile (nowość).

Nowości i linkiEdytuj

Znajdują się tutaj opisy nowych elementów rozgrywki i linki do różnych stron z Team 17.

OsiągnięciaEdytuj

Jest to odpowiednik trofeów z Worms 4: Totalna Rozwałka.

Tabela wynikówEdytuj

Ranking najlepszych graczy, prowadzony automatycznie.