Worms Forts: Oblężenie - kolejna część Wormsów w 3D. Tym razem przyjdzie nam budowanie i atakowanie wroga z fortów. W grze wyróżniamy 9 typów fortów, w tym 4 oblężnicze i 5 pobocznych.

Typy fortów Edytuj

OblężniczeEdytuj

  • Wieża - podstawowy fort i za razem najsłabszy. Jego moc to 100 HP. Dzięki niemu mamy możliwość korzystania z drugiego rzędu broni. Nie potrzebuje pozycji kluczowych.
  • Kasztel - kolejny budynek, tym razem jest wytrzymalszy, ponieważ jego moc wynosi 250 HP. Możemy z niego używać już trzeci rząd broni. Potrzebuje 2 pozycji kluczowych.
  • Zamek - wytrzymalszy budynek niż Wieża i Kasztel razem wzięte. Jego moc to 500 HP. Można używać czwartego rzędu broni. Potrzebuje 3 pozycji kluczowych.
  • Cytadela - najpotężniejszy budynek oblężniczy. Daje dostęp do wszystkich broni. Jego wytrzymałość to 800 HP. Potrzebuje 4 pozycji kluczowych.

Poboczne Edytuj

  • Szpital - dzięki niemu możemy przywracać do życia robale. Ma moc 200 HP. Potrzebuje 2 pozycji kluczowych.
  • Fabryka Broni - budynek, który w każdej turze generuje 3 skrzynie z bronią. Ma moc ledwie 50 HP. Potrzebuje 3 pozycji kluczowych.
  • Laboratorium - budynek ten podwaja obrażenia zadawane przez naszą broń. Ma moc 100 HP. Potrzebuje 4 pozycji kluczowych.
  • Cud - budynek, a właściwie posąg, który po 3 turach zapewnia zwycięstwo. Inny Cud niweluje ten skutek. Potrzebuje 5 pozycji kluczowych.
  • Twierdza - siedziba główna. Jego zniszczenie to jeden z 3 sposobów na pokonanie wroga. Ma moc 1050 HP, która rośnie za każdy sąsiedni budynek wzniesiony przez drużynę. Nie potrzebuje pozycji kluczowych.

Inne budowleEdytuj

  • Latarnia Morska - jedyny budynek, którego nie można zbudować. Latarnie pojawiają się w misjach. Gdy wybudujemy jakąś budowlę koło jednej latarni, możemy zacząć budować koło innej. Połączone latarnie świecą się w kolorze danej drużyny.

BronieEdytuj

Pierwszy rządEdytuj

Te bronie nie wymagają budynków: Bazooka, Granat, 30-kilowy kanarek (zastępuje Owcę), Nalot, Wyładowania elektryczne (nowa), Ognista pięść.

Drugi rządEdytuj

Te bronie wymagają jakiegokolwiek budynku oblężniczego: Moździerz, Wyrzutnia kasetowa (zastępuje Bombą kasetową), Babunia, Napalm, Trzęsienie ziemi, Balista (zastępuje Strzelbę).

Trzeci rządEdytuj

Te bronie wymagają przynajmniej Kasztelu: Katapulta (nowa), Mordercze chili (zastępuje Święty Granat Ręczny), Nosorożec (nowa), Zrzut min, Powódź (nowa), Działko wielolufowe (zastępuje Uzi).

Czwarty rządEdytuj

Te bronie wymagają przynajmniej Zamku: Gołąb samonaprowadzający, Wyrzutnia lodówek (zastępuje Bombę bananową), Super-hipopotam (zastępuje Super-Owcę), Zrzut zwierząt (zastępuje Bombardowanie owcami), Atak nuklearny, Wielka Kusza (nowa).

Piąty rządEdytuj

Te bronie wymagają Cytadeli: Wyrzutnia rakiet (nowa), Trebuszet (nowa), Małpiatki (zastępują Szaloną krowę), Osioł Trojański (zastępuje Betonowego Osła), Armageddon, Wielki Laser (zastępuje Miniguna).

DodatkiEdytuj

Dodatków można używać w każdym miejscu. Dodatkami są: Spadochron, Zamrożenie, Wybór Robala, Plecak Rakietowy, Belka, Naprawa budynku (nowy), Uzupełnienie drużyny (nowy), Opuszczenie tury, Kapitulacja i (występujące tylko w misji trzeciej) Samobójstwo.