FANDOM

Moździerz (ang. Mortar) - broń z Wormsów.

Wygląd Edytuj

W Wormsach 2D wyglądał identycznie jak Bazooka. W Worms 3D wygląda jak normalna armata. W najnowszej wersji Worms Armageddon wyrzutnia od moździerza jest czerwona by ją odróżnić od bazooki. W Worms Forts: Oblężenie moździerz dalej jest armatą, jednak teraz dużo większą i zamiast kulami miota... szwedzkim biskupem, który rozpada się na Biblie luterańskie.

Używanie Edytuj

Moździerz strzela zawsze z maksymalną siłą i jest słabo podatny na wiatr. Zadaje 15 pkt. obrażeń. Odłamki zabierają maksymalnie ok. 10HP. Zdarza się jednak, że wszystkie odłamki zleją się w jeden i wtedy broń ta jest dwa razy silniejsza. Służy raczej do wykopania pod przeciwnikiem tunelu, np. do zrzucania pod wodę, niż do strzelania bezpośrednio. Budynkom może zadać do 100 obrażeń.

Występowanie Edytuj

Prekursor moździerza, Wyrzutnia granatów, po raz pierwszy pojawił się w sequelu gry Worms, Worms The Director's Cut. Moździerz pojawiał się we wszystkich częściach Worms 2 - Worms Forts: Oblężenie. Potem przestał występować. Prawdopodobnie w Worms 4 moździerz miał być jako Pipegun, lecz zrobiony był tylko model broni. Być może tweak broni był niedokończony. Broń ta nie była używana w Worms 4. Pipegun miał być w dolnym prawym rogu panelu broni (tam gdzie są bronie, nie narzędzia).